Välkommen till dop!

i Trelleborgs församling

Funderar du på att låta döpa ditt barn? Har du själv tankar på att bli döpt?

Barn, unga och vuxna är lika välkomna att döpas. Du behöver inte prestera något, tro på rätt sätt eller förstå allting. Tvärt om – dopet är en gåva som bara är att ta emot. Den som döps blir i och med dopet medlem i Svenska kyrka.

Vi erbjuder vackra S:t Nicolai kyrka för en minnesvärd och personlig dopgudstjänst.

Det finns även möjlighet att ha dopkalas i församlingshemmets ljusa och luftiga lokaler med tillgång till kyrkparken.

Enligt gällande bestämmelser får man samlas upp till 50 personer i våra lokaler. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer vad gäller hygien och avstånd.

Nedan kan du läsa mer om dopet.

För att boka dop är du välkommen att kontakta Denise Ersson. Se kontaktuppgifter nedan.

Ett litet barn doppar sina händer i en dopfunt.

Dop

Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan. Genom dopet tas barnet emot av församlingen som en ny medlem i Svenska kyrkan.