Barn är viktiga

Vi vill att kyrkan ska vara en mötesplats för barn i alla åldrar och ett ställe där föräldrar och andra vuxna kan träffas och dela erfarenheter.

Anmälan krävs för följande grupper:

Barntimmar, 3-5 år i Älvsåker

Välkommen till en plats för lek, sång, pyssel och bibelberättelser för de lite mindre barnen. Måndagar kl 9-11.

Tre glada små tjejer sitter på golvet.

Kulgrupper, 6-13 år i Älvsåker

Vi gör allt möjligt när vi ses! Vi fikar, pysslar, tävlar, leker, bakar, ser på film och pratar om olika bibelberättelser. OBS! inställd under vårterminen pga renovering!

En pojke med vit skjorta står med notblad i famnen. Personer i svart kostym står runt om.

Kungsbacka gosskör, 6-19 år

En kör för killar i åldrarna 6-19 år som gillar att sjunga! Här finns möjlighet att utvecklas i en målmedveten kör. Välkommen att söka till Kungsbacka gosskör.

Barnkör från 7 år, i Älvsåker

Sång är glädje och gemenskap. Kom och lär dig mer om din röst och musikens grunder tillsammans med andra barn. Onsdagar kl 15-16 i Älvsåker församlingshem. .

Barnverksamhet som inte kräver anmälan:

Kyrkans öppna förskola, 0-5 år

Välkommen till öppna förskolan. Vi leker, pysslar och sjunger. Finns i både Tölö och Älvsåker. Läs mer här!

För föräldrar:

Mötesplatsskylt ståendes vid grusväg på landet

NPF-café

Är du förälder eller anhörig till barn/unga med en neuropsykiatrisk diagnos, som är under utredning eller har liknande svårigheter? Träffa andra föräldrar i samma situation, fika, dela tankar om livet som blev, livet som är och livet som kommer. Onsdag 24 april kl 18-20 i Varlakyrkan.