Bokautomat

Välkommen till den första bokautomaten i Region Uppsala! Bokautomat, ibland kallad bokomat eller bibliomat, är en automat som gör det möjligt att låna böcker utanför bibliotek.

Bokautomaten i Hållnäs församlingshem är en del av biblioteken i Tierps kommun och det är biblioteket som ansvarar för medieutbudet i automaten.

Hur kan jag använda bokautomaten i Hållnäs?

Använd ditt lånekortsnummer eller personnummer och följ instruktionerna på skärmen. Du behöver också en fyrsiffrig pinkod. Har du glömt koden? Kontakta oss på biblioteket så hjälper vi till!

Låna/återlämna en bok

Bokautomat i Hållnäs församlingshem

Automaten registrerar automatiskt vilka böcker du tar/lånar via RFID-teknik. När du stänger dörren kommer boken att registreras på ditt bibliotekskonto och du får ett kvitto. Använd ditt lånekort för att öppna bokautomaten vid återlämning. Placera boken på hyllan och stäng dörren. Bokautomaten kommer att registrera det och du får ett kvitto.

Viktigt! Böcker från andra bibliotek i Tierps kommun

Kom ihåg att automaten hanterar bara böcker som är lånade från bokautomaten. Har du böcker som du lånat på biblioteken i Tierp, Skärplinge, Karlholm, Söderfors eller Örbyhus, lämna de böckerna där eller använd de bokinkast som ligger utanför biblioteken.

Böckerna byts ut regelbundet. Saknar du en bok? Skick gärna ditt inköpsförslag till biblioteket. Biblioteket i Tierps kommun kommer att fylla bokautomaten med böcker och byta ut bokbeståndet regelbundet.

Öppettider

Om du önskar låna bok i automaten som står i Hållnäs församlingshem, kontakta volontär Marianne Simonsson på telefon 070-365 20 14 eller vaktmästare Andreas Persson på telefon 0294-242 69 eller 073-097 41 09, dagtid vardagar klockan 7–16.

Övriga frågor?

Har du andra frågor eller behöver du hjälp med pinkoden? Maila biblioteket.tierp@tierp.se eller ring 0293-21 82 60. Mer information och biblioteksöppettider finns på biblinord.se