Kyrkans hus

Här hittar du Sundsvalls församlingshem. Det är placerat mitt emot GA-kyrkan i centrala Sundsvall.

Församlingshemmet har samma arkitekt som Sundsvalls Gustav Adolfs kyrka, Gustav Hermansson. Huset byggdes som skola och stod färdigt år 1892. Fram till 1968 inrymde huset Sundsvalls Flickskola.

Våren 2005 tar Sundsvalls församling över huset för att ge verksamheter bättre utrymme och synlighet.  Och för vinsten av en gemensam stor lokal i stället för många små.

Idag finns här församlingsexpeditionen, barn- och familjeverksamhetmusik- och körverksamhetungdomsverksamhetvuxenverksamhet och diakoni.

Du kan också boka minnesstund efter en begravning. Vi arrangerar både minnesstunder med mat eller fika.  Du kan även låna lokal och utrustning för fika efter ett dop. Huset har många lokaler i olika storlekar som passar sig såväl för middagsdukningar som för konferenser.

För en bokningsförfrågan kan du fylla i nedanstående formulär så återkommer vi till dig med förslag och priser. Ett tips är att vara ute i god tid.

Bokningsförfrågan Kyrkans Hus

Markera ett alternativ du önskar få uppgifter om: