Andakt söndag efter trettondedag jul

Nyhet Publicerad Ändrad

”Då är det du och jag som av Gud har blivit utsända att vara den som befriar de fångna.” Välkommen att vara med på en digital andakt från Storkyrkan med domkyrkokaplan Ulf Lindgren.

Andakt Trettondedag jul

”Vi är många, liksom de vise männen, som behöver bryta upp ur invanda tankemönster och ställa om vårt sätt att förhålla oss till livet.” Välkommen att vara med på en digital andakt från Storkyrkan med Marika Markovitz, domprost och Filip Graden, cello.

Andakt söndag efter nyår

"Idag är det tredje dagen på det nya året. Ett nyfött år som vi hoppas på ska bli bättre än det förra, ett friskare år, ett gladare år." Välkommen att vara med på en digital andakt från Storkyrkan med domkyrkokaplan Kristina Ljunggren.

Nyårsandakt

"Vi får börja det nya året i Jesu namn. Varje gång vi använder det namnet påminns vi om att Gud har varit människa, att Gud har haft ett vanligt namn. I Jesu namn går vi in i ett nytt år" Välkommen att vara med på en digital andakt på nyårsdagen från Storkyrkan med biskop Andreas Holmberg.

Andakt - Söndag efter jul

Andakt från Storkyrkan med Berith Öhrnberg.

Andakt - Annandag jul

Andakt från Storkyrkan med domkyrkokaplan Ulf Lindgren.

Andakt - Juldagen

Andakt från Storkyrkan med domkyrkolektor Sabina Koij.

Andakt - Julnatten

Andakt från Storkyrkan med domprost Marika Markovits.

Andakt - Julafton

Andakt från Storkyrkan med domkyrkokaplan Kristina Ljunggren och sång av Elisabeth Ljunggren Kurbany.