Kaffekopp

Caféer

Välkommen till något av caféerna i Starrkärr-Kilanda församling. Mötesplatser för daglediga eller på kvällen i samband med gudstjänst.

Tre bilder i en. Den längst till vänster föreställer en ung man som skrattande äter en våffla. I mitten syns en äldre kvinnas händer som förbereder våfflor. Till höger är det ett barn, en flicka, som lägger röd sylt på en våffla.

Våffelcafé

Här kan du njuta av våfflor, kaffe och te till självkostnadspris och samtidigt träffa andra i en enkel och kravlös samvaro. Varje fredag kl. 12.30-14.30 i Älvängens kyrka.

Stickcafé i Älvängen

Tycker du om att handarbeta? Eller är du nyfiken att pröva på? Tisdagar, ojämna veckor, kl. 18.30 är det stickcafé för alla åldrar i Älvängens kyrka. OBS! Ny dag och tid sedan januari 2024.

Café Brödhuset

Måndagar kl. 14.00-16.00 i Nols kyrka

Fikagemenskap för daglediga. Se kalendern för nästa Café Brödhuset.

Sommarcafé

Onsdagar under sommaren i Starrkärrs församlingshem

Våfflor, kaffe och kaka serveras. Se kalendern för nästa Sommarcafé.