Foto: Manolo Franco/Pixabay

Närstående till någon med psykisk ohälsa?

Svenska kyrkan Malå Sorsele bjuder in till digital samtalsgrupp för dig som närstående. Vårens samtalsgrupp startar måndag 6 maj 2024.

Att vara närstående till en person med psykisk ohälsa kan många gånga gånger kännas tungt och ensamt. Därför kan det vara skönt att träffa andra i samma situation. Syftet med studiecirkeln är att du som anhörig både ska kunna vara ett stöd till din anhörige och själv orka med din situation.

Vi använder oss av studiecirkelmaterialet Stöd för anhöriga finansierat av Folkhälsomyndigheten och framtaget av Nka, RSMH och ABF.

Samtalsgruppen är digital och våren 2024 träffas vi måndagar 6, 13 och 24 maj kl 18.30-20.15. Du kommer att få en länk till Teams när du anmält dig.

Om du har några frågor tveka inte att höra av dig. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Är du intressad av vara med? Anmäl dig till studiecirkeln via formuläret senast torsdag 2 maj.

Samtalsgruppen sker i samarbete med Sensus.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet