Pilgrimsvandringar

Att pilgrimsvandra kan vara ett bra sätt att komma bort från vardagsstressen, varva ner och få kontakt med sitt inre. Församlingen erbjuder pilgrimsvandring med flera olika teman.

Höstens program

(Vid regn kan vandringen ställas in)

Ingegerdsleden firar 10 år 5/10
Vandring och firande i Sigtuna 4-9/10. Mer information:

Tema: Inre frid för yttre fred.
Samling Drakegårdens trädgård i Sigtuna kl. 15.00 för gemensam gemensam procession till Mariakyrkan där festmässa firas med helgonspelet ”En kvinna-tre namn”, kl. 15.30. Efterföljande mingel i Munken och invigning av den nya Annaleden och bokrelease av boken med samma titel. Läs mer här
Vill du gå tillsammans från Rosersberg, kontakta Katharina 0707-819555

All Helgon söndag 3/11, ca 6 km
Tema: Vandring i allhelgonatid
Start vid Silverdals griftegård kl. 11.30.
Vi vandrar genom griftegården och mot Kummelby kyrka och sen ner mot Edsviken och till S:t Eriks kyrka och den vackra askgravplatsen. Vidare ner mot viken och förbi Edsbergs slott till mässa i Edsberg kyrka kl. 15.00 för den som vill.

Undrar du över något så ring: Katharina Erixson, tfn 070-781 95 55 eller mejla katarina.wolferixon@svenskakyrkan.se

Pilgrimens 7 nyckelord

Vill du gå en pilgrimsvandring på egen hand? Här har du pilgrimens 7 nyckelord till din hjälp.