Foto: Anna Theander

Sommarmusik i Varnhem

Sommarmusik 2023 erbjuder fem konserter. Välkommen att uppleva musikens klanger under de månghundraåriga valven i vår underbara klosterkyrka!

Lördag 1 juli kl. 19.00 - Obs! Inträde
Karlsson Barock, Drottningholms Barockensemble, Helena Ek

Karlsson Barock, Drottningholms Barockensemble och Helena Ek gör en sommarturné med stopp i Varnhem. De spelar orkestermusik från 1600-1700-tal på tidstypiska instrument bl.a. cembalo, violin, viola, oboe och fagott.
Biljetter förköps på Billetto.se

Torsdag 6 juli kl. 19.30
”Il prete rosso - Den röde prästen”

Duon som består av Mimmie Grennäs, blockflöjt och Lars Forslund, mandolin och cembalino, spelar musik från Vivaldi och hans samtida. Antonio Vivaldi var
utbildad till präst och kallades i Venedig på sin tid för ”Il prete rosso”, den röde prästen, pga sin röda hårfärg. Det har också gett namn åt kvällens program.

Torsdag 10 augusti kl. 19.30
”Från folkliga koraler till Duke Ellington”

Johanna Ek, uppvuxen i Varnhem och numera sångpedagog på Hjo folkhögskola, och Karl Wikenståhl, organist i Töreboda pastorat bjuder på folklig, svängig och klassisk musik.

Torsdag 17 augusti kl. 19.30
”Hjärteligt och och innerligt - folkliga sommartoner med Trinning”

Åsa Björkman, Anna Dahlgren Carlsson och Karin Sjöberg, alla med ursprung
i Västergötland, spelar allt från dansanta valser till fartfyllda schottisar när
folkmusiken får stå i fokus.
Fri entré/Kollekt

Klicka för mer information om Musik i Valle församling 2023....