Kom och gå vår orgelkurs!

Nyhet Publicerad Ändrad

Är du 6-10 år och vill prova spela orgel? Gå orgelkurs hos vår organist Ingrid Beyer! Du lär dig noter, musikstycken och att spela med både händer och fötter. Möjlighet finns att hyra en övningsorgel. Läs mer.

Vecka åtta fortsätter vår organist Ingrid Beyer att ge en kurs för unga. Det blir tio lektioner på en halvtimme per vecka. Du får lära dig spela med både händer och fötter. Du får lära dig olika musikstycken och du får lära dig noter.

Lektionerna ges i
Skallsjö kyrka på onsdagar mellan kl 15.30 och 18.00 med start vecka 8.

Det finns även möjlighet att öva på måndag eftermiddag på en elorgel i församlingshemmet. Dessutom finns det möjlighet att få hyra en övningsorgel.
I nuläget finns det en lediga plats.

Kostnad för kursen är 500 kronor + inköp av en orgelbok som kostar cirka 250 kronor. Bidrag till kursavgiften kan sökas. Första lektionen är en prova-på-lektion. Därefter bestämmer du om du vill fortsätta.

Anmälan eller frågor? Hör av dig till Ingrid!