Våra konfirmationsalternativ

Terminskonfirmation i Simrishamn

Att konfirmeras är ett äventyr med minnen man har kvar under resten av livet. Du är i en grupp tillsammans med nya och gamla vänner, men får också möjlighet att träffa konfirmander från de andra grupperna vid olika aktiviteter, läger, gudstjänster mm.

Vi diskuterar allt mellan himmel och jord, får lyssna till berättelser, lyssnar på musik, sjunger, ser film, bakar, gör olika lekar – listan kan göras lång och beror också på vad du vill och tycker är kul! Vid den första träffen förklarar vi närmare vad allt innebär, du får också ett schema över när de olika träffarna äger rum.

Konfirmation i S:t Olof/Rörum

Vi träffas och gör utflykter ett par hel- och halvdagar per termin och talar om människans underbara möjligheter att leva ett bra liv mitt bland de andra människorna. Vi talar också om hur svårt det kan vara. Vi använder den fantastiska kyrkan i Sankt Olof mycket, för att förklara vad kristen tro säger om oss människor. Vi kommer också att göra en del utflykter t.ex. till Lunds domkyrka och åker på läger till Tyskland.

Sommarkonfirmation

Konfirmationstiden börjar mer intensivt efter skolan slutat för sommaren och sedan några veckor. Vi talar om livet och tron, får bekanta oss med Jesus och vad han stod för, grillar och sjunger, löser dilemman, spelar spel och har givande diskussioner. En av veckorna åker vi på läger till Tyskland. Ett utmärkt alternativ för dig som har olika aktiviteter under terminstid, men har sommaren fri. Vi träffas dock ett par gånger redan under terminstid och bekantar oss med varandra samt går i ett par gudstjänster kring jul och påsk.