Utflyktsgudstjänst till Dreisamtal och Freiburg im Breisgau

Nyhet Publicerad Ändrad

På söndagen den 16:e oktober ses vi i södra Tyskland för trevligt umgänge, gudstjänst, lunch, skogspromenad/stadstur och fika. Väderprognosen säger just nu sol och vi ser fram emot en trevlig dag tillsammans. Klicka för program och hålltider. Varmt välkommen!

Program och hålltider

11:00: Träffpunkt Giersbergkapelle ovanför Kirchzarten i ett skogsbryn av Brigittiwald. Silberbrunnenstr.11; D-79199 Kirchzarten. Man kan ta tåg med byte i Freiburg till Kirchzarten och där bli hämtad vid stationen. Samåkning med bil rekommenderas.

11:15: Gudstjänst i kapellet med kyrkoherde Magnus Aasa, Svenska Kyrkan Schweiz

Lotta Karlsson och vänner spelar och sjunger.

12:30: Lunch i Pilgergaststätte St. Laurentius direkt bredvid kyrkan. Meny: Soppa, filetmedaillons med tillbehör och efterrätt för ca. 25,50€. Huvudrätten kan serveras i vegetarisk variant.

Efter maten finns olika möjligheter: Lång eller kort skogspromenad eller/och färd till Freiburg i.Br. med besöksalternativ såsom Freiburger Münster och/eller diverse museer. www.freiburg.de/museen

Parkering Schlossberggarage.

Avslutningskaffe i ”gamla stan” nära Münster, museer och parkeringshus på Café Manna. manna-die-spezerei.de

Anmälan till lunch

Anmälan till lunchen senast 12.10.2022.

ullakrueger@web.de Tel: 0049-7641-3105 Mobil: 0049-151-125 15 007

Varmt välkommen