Foto: Joakim Carlström /Ikon

Nationaldagsmys vid grillplatsen

Tyvärr ingen barnens dag i år! Men välkommen till enkelt nationaldagsfirande kl 16-18!

Ingen Barnens dag!

Av flera olika skäl blir det tyvärr inte heller i år någon ”Barnens dag” 6 juni, som vi tidigare haft i många år här i Romelanda. Ett av skälen är att vi upplevt att det varit svårt att samla tillräckligt många ideella medarbetare. Så om du har möjlighet att viga några timmar åt att ordna roliga aktiviteter för barn nästa år får du gärna höra av dig till oss, så hoppas vi att dagen kan återkomma!

Men välkommen till Nationaldagsmys!

Barn, ungdomar, vuxna och äldre är istället varmt välkomna till ”Nationaldagsmys” vid vår grillplats!

Grillarna är tända från kl 16 och det finns korv och bröd till den som vill. Vill man grilla något medhavt går det också bra!

Vi bjuder även på kaffe, saft och kaka.

Bord och bänkar är framtagna, volleybollnätet uppsatt, brännbollsplanen klippt och leksaker framplockade till yngre barn. Det är fritt fram för oorganiserad gemenskap och valfria aktiviteter! En tipspromenad med frågor för både barn och vuxna kommer också att vara uppsatt runt kyrkan.

Kyrkan är öppen för den som vill komma in och titta, eller kanske tända ett ljus.

Bön för Sverige

Den som vill är varmt välkommen av avsluta eftermiddagen inne i kyrkan där vi kommer att ha bön för Sverige. Vid olika bönestationer kommer man att kunna måla, tända ljus, lägga stenar mm och be för olika delar av vårt samhälle. Bönestationerna passar både barn och vuxna.

VARMT VÄLKOMMEN!

En bebis sitter i gräset med en fotboll. Några människor med barnvagn står runtom.
Foto: Magnus Aronson /Ikon