LEDIGA TJÄNSTER

Präst sökes

Vi söker en präst

Vi är idag en församling som påbörjat en resa med start under pandemin där bönen och Bibeln är centrala delar. En församling som utgår från församlingens syfte i det vi gör. Vi söker dig som vill vara med och bidra i församlingens liv.

Vi har idag en planerad verksamhet för tre år framöver med en tydlighet kring vad församlingens hela uppdrag är. Från det enskilda samtalet till huvudmannaskapet för begravningsväsendet. Vi har idag en traditionell verksamhet, men även en kvällsbibelskola, Himlagott och lite framtida spännande inslag.

Rogberga-Öggestorps församling är en plats med rik historia som präglats av kungar, kloster, väckelse, tingsplatser, företagande och idrott. Bygden präglas av närhet till Jönköping och en utveckling där kommunen prognostiserar ökat antal boende. Som område präglas Tenhult av familjer med hög andel barn och unga. Tenhult har ett starkt föreningsliv vilket ger möjlighet för trygghet och välmående på orten.

Vi söker därför en präst som:

• får fokus på att bygga den gudstjänstfirande gemenskapen
  • vill arbeta med inriktning på familjer
  • vill arbeta med utbildning
  • ser ekumenik som viktigt
  • vill utveckla sång och musik
  • har en kärlek till ordet och bönen
  • framför allt vill verka för att arbeta med församlingens syfte
  • inte är rädd att arbeta med de uppgifter som möter oss

Krav:

• Prästvigd
  • Utdrag ut belastningsregistret
  • B-körkort

Meriterande:

• Bakgrund som Bibellärare
  • Kyrkoherdeutbildning
  • Spelar instrument

Då vi är en liten arbetsplats är personliga egenskaper viktiga och personlighetstester kan komma att genomföras.Tjänsten tillsätts löpande.

För mer kontakt:

Kyrkoherde
Greger Larsson
greger.larsson@svenskakyrkan.se
Tel: 036–390682

Ansökan skickas till: tenhult@svenskakyrkan.se eller Rogberga-Öggestorps församling, Myrstadavägen 19, 561 60 Tenhult