Allt som händer i sommar

Sommarkyrka, pilgrimsvandringar, våffelcafé, guidning i våra kyrkor, gemenskap, sång & musik ... här hittar du allt om vad som händer i sommar.

Händer i Piteå församling i sommar 🌞

En handplockad bukett står mot en röd husvägg.

Sommarkyrka på Havsbadet

Havsbadskyrkan är en oas mitt i sommarlivet på Piteå havsbad. Här hittar du vårt våffelcafé, barnaktiviteter och arrangemang som konserter och musikgudstjänster.

Öjeby kyrkstad

En kulturskatt att vara rädd om och bevara för framtida generationer. Här hittar du museét Gammelgården, Visningsstugan, Kyrkstadscafeét i S:t Mary-huset och Öjeby kyrka. Sommartid finns guide på området.

Barnens egen dag

Sista juli är det dags för Barnens dag i Öjebyn. En riktig aktivitetsdag med pyssel, utomhuslekar, ansiktsmålning och såpbubblor. Vi börjar dagen med musikteaterföreställning "Innanförskogen".

Fikabröd och en kopp kaffe står på ett bord.

Musik och festligt fika i Piteå kyrka

Välkommen till sommarcafé i Piteå kyrka. Du bjuds på musik och festligt fika. Vid vackert väder fikar vi utomhus. Tisdagarna 9, 16, 23 och 30 juli.

Sommarens pilgrimsvandringar

Pilgrimsvandring är ett sätt att i den yttre resan även göra en inre resa där man söker sig själv och de goda värdena i livet. Välkommen till sommarens olika pilgrimsvandringar i Piteå.

Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Kyrkråttan Smulan behöver hjälp att hitta sina vänner. Upptäck Öjeby kyrkstad i sommar! En levande kulturskatt för alla åldrar. Kartor finns på plats från 12/6.

Guidning och guidade turer

Under sommaren finns en guide på plats i Öjeby kyrkstad och i Piteå kyrka för guidade turer. Övriga tider på året går det att boka tid för guidning.

Svenska kyrkan i Piteå kommun

Välkommen till en samlingsplats för Hortlax, Norrfjärden och Piteå församlings gemensamma verksamhet!

Mobilappen Kyrkguide

Med appen Kyrkguiden kan du hitta till Piteå församling med hjälp av mobiltelefonen. Kyrkguide-appen är gratis och finns för både iPhone och Android.