Allt som händer i sommar

Sommarkyrka, pilgrimsvandringar, våffelcafé, guidning i våra kyrkor, gemenskap, sång & musik ... här hittar du allt om vad som händer i sommar.

Sommarlek på Havsbadskyrkan

Onsdagar och torsdagar kl. 14 & 16 är ungdomar från Sommarkyrkan på Havsbadet för lek, musik och roliga upptåg! Välkommen

En handplockad bukett står mot en röd husvägg.

Sommarkyrka på Havsbadet

Havsbadskyrkan är en oas mitt i sommarlivet på Piteå havsbad. Här hittar du vårt våffelcafé. På plats finner du ofta ungdomar från sommarkyrkan. Här finns även alltid pysselbord för barn, pingisbord, badminton och ett varierat utbud av musikunderhållning, föreläsningar, allsång och andra dag- och kvällsarrangemang. Välkommen!

Guidning och guidade turer

Under sommaren finns en guide på plats i Öjeby kyrkstad och i Piteå kyrka för drop in-guidning samt guidade turer. Övriga tider på året går det att boka tid för guidning.

Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Kyrkråttan Smulan behöver hjälp att hitta sina vänner. Upptäck Öjeby kyrkstad i sommar! En levande kulturskatt för alla åldrar. Kartor finns på plats från 12/6.

Pilgrimsvandringar i Piteå

Alla kan pilgrimsvandra. Sommaren bjuder på flera pilgrimsvandringar runt om i vår fina kommun. Allt från korta vandringar i lätt terräng till längre vandringar i uppförslut. Här hittar du datum, tider och information. Välkommen!