Hösten 2022

Nyhet Publicerad Ändrad

Höstens verksamheter 2022. Tack vare kyrkoavgiften kan vi erbjuda all denna verksamhet.

Kom och prova något nytt i höst! Kanske vill du sjunga i kör, träffa andra småbarnsföräldrar, mötas och samtala om en god bok eller prova på meditation?

Känner du att du skulle vilja göra något för någon annan och är nyfiken på att vara volontär? Är du ung och skulle vilja träffa andra ungdomar?

Oavsett vem du är, så är du varmt välkommen!

På hemsidan hittar du alltid den senaste informationen.
Du kan även kontakta expeditionen på: 0911-27 40 00.

Verksamhet tack vare ditt medlemsskap
Tack vare din medlemsavgift, också kallad kyrkoavgift, kan vi erbjuda verksamhet för olika åldrar, målgrupper och innehåll. Medlemsavgiften finansierar den lokala församlingens verksamhet. Den bidrar även till att:

• ungdomar i Piteå får tala om döden, vänskap och kanske lära känna sig själva lite bättre.
  • våra äldre inte sitter så ensamma.
  • det finns hjälp att få vid livskriser, sorg eller vid olyckor och katastrofer.

Och vi gör det tolv månader om året, både i Sverige och världen!

En blond kvinna dricker kaffe.

Mötesplatser för daglediga

I relation till varandra och i gemenskap kan vi växa. Välkommen till grupper och träffar för dig som är ledig på dagen.

Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.

Ung i kyrkan

Svettas i en sporthall, prata ut om respekt och relationer eller bara hitta ett skönt häng för fredagskvällen.

Vuxenkörer

Vare sig du är en glad nybörjare som älskar att sjunga eller har vana från att sjunga avancerat flerstämmigt efter noter finns en kör för dig.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barnkörer och ungdomskör

Här finner du tider för församlingens barn- och undomskörer. Kom och sjung! Kostnadsfritt att delta.

Färgglad leksak.

Barn och familj

Här har vi samlat olika aktiviteter för barn och familj som till exempel scouterna och Liten och stor. Varmt välkommen!

Teckenspråkig verksamhet

Piteå församling erbjuder bland annat gudstjänster och caféträffar på svenskt teckenspråk. Mer information hittar du här.