Digital önskepsalm

Lyssna på våra inspelade önskepsalmer

Våra digitala önskepsalmer

Under hösten och vårvintern 2020-21, Corona-anpassade vi församlingens musikprogram och gjorde tillsammans med Össeby kyrkokör ett flertal inspelningar av några favoritpsalmer och sånger. Vi har samlat alla dessa psalmer och publicerat dom här på hemsidan och på Facebook, så du kan lyssna när du vill. Några finns även på vår youtube-kanal. https://www.youtube.com/channel/UCUD03LjTUAr_TuKhN0kgzOw

Här nedan hittar du våra inspelningar från 2020-2021.

HÄRLIG ÄR JORDEN - PSALM 297

Medlemmar ur Össeby kyrkokör under ledning av Inger Nordebo Dahlkvist, framför psalm 297, Härlig är Jorden.

Inspelad i Vada kyrka i juni 2021.

GUD I DINA HÄNDER

Elin Kastlander framför psalm 769, Gud i dina händer. Psalmen som ursprungligen är finländsk, är skriven av Anna-Mari Kaskinen och tonsatt av Pekka Simojoki, 1982 och översatt till svenska av präst och tonsättare Per Harling.

Inspelat i Vada kyrka i maj 2021.

BLOTT EN DAG

Denna psalm som är skriven av Lina Sandell-Berg,1865 och tonsatt av Oscar Ahnfelt, 1872, är för många en favorit!

Bland annat Ulla Löfvén, har sagt dessa ord om psalmen: ”Den har så många gånger tröstat mig och gett mig styrka, särskilt raden ”som din dag, så skall din kraft ock vara” - ett löfte om att vi människor får den kraft vi behöver i svåra tider i livet.”

Psalmen är inspelad i Vada kyrka i maj och framförd av medlemmar ur Össeby kyrkokör, under ledning av Inger Nordebo Dahlkvist.

LED MIG GUD/LEAD ME LORD

Medlemmar ur Össeby kyrkokör, under ledning av Inger Nordebo Dahlkvist, sjunger den engelska hymnen ”Lead me Lord/Led mig Gud.”

Musik: Samuel Wesley
Sv översättning: Jan-Eskil Löfkvist
Solist: Amanda Särnegrim
Kontrabas: Jan Dahlkvist
Körledare/organist: Inger Nordebo Dahlkvist

PSALM 154 - DINA HÄNDER ÄR FULLA MED BLOMMOR

Medlemmar ur Össeby kyrkokör sjunger den glädjefyllda psalmen ”Dina händer är fulla med blommor,” med text och musik av Marcello Giombini 1970, organist och tonsättare, Assisi. Översättning: Lars-Åke Lundberg 1972, präst, författare och tonsättare, Stockholm.

PSALM 730 - Må din väg gå dig till mötes

Medlemmar ur Össeby kyrkokör framför den vackra tonsatta irländska bönen ”May the road rise up to meet you” - ”Må din väg gå dig till mötes”, översatt av Per Harling 1995.

PSALM 851 - Kärlekens tid

Medlemmar ur Össeby kyrkokör sjunger Kärlekens tid, med text av Ylva Eggehorn och musik av Benny Andersson.