Ungdomar som hoppar i bakgrunden vatten

Ungdomsverksamhet i Nikolai

Ändrad

Här kan du läsa mer om mötesplatserna i Nikolai församling för dig som är ung och vill umgås med andra och fundera över livet. Välkommen!

Händer

SKUNK, ungdomsgrupp i Nikolai, torsdagar kl. 18-21

Vad händer efter konfirmationen? Vart tar man vägen då? Får jag vara med även fast jag inte är konfirmerad? Självklart får du vara med! SKUNK - Svenska kyrkans unga i Nikolai församling, Örebro, vill erbjuda dig som är ung en mötesplats för att umgås med andra och fundera över livet.

Unga vuxna i Nikolai, tisdagar kl. 18

Är du ung vuxen och vill träffa andra för att prata om tro och om livet? Här finns en grupp för dig som träffas på tisdagar i Nikolai Prästgård, Nikolaig. 8. Välkommen du också!

Ungdomskören Esperanza i Nikolai

I höst startar Nikolai församling en ny ungdomskör! Vi träffas på måndagarna kl. 16.30 - 17.45 i Nikolai församlingshem. Välkommen att anmäla dig!

Konfirmand i Nikolai i höst? Anmäl dig nu!

Född 2010? I år startar två spännande konfirmationsgrupper i S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro. Populära Äventyrskonfa – och Teckenspråkig konfa med konfirmander från hela Sverige!

Händer som tillsammans formar ett hjärta i bakgrunden vatten

Ung ledare i Nikolai

Vi behöver dig som vill vara ung ledare i konfirmandgrupperna i Nikolai församling. Passa på att träffa nya och gamla kompisar, öva dig i att vara ledare, samtala, leka och ha kul!

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka och rörelse på stan. Konfirmander är på festen "Inte som du tror".

S:t Nicolai kyrka

Varmt välkommen till S:t Nicolai kyrka, en citykyrka i centrala Örebro. Kyrkan byggdes på 1200-talet och har 352 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: