Kreativt LAN i Längbro!

Nyhet Publicerad Ändrad

Ett Kreativt LAN (Local Area Network) är en dag då kreativa personer packar upp sina stickningar, sy-projekt, virkningar, maskiner och material under samma tak och sedan kör tills orken tar slut. Vissa halva dagen och andra hela dagen det är fritt att göra som man vill! Varmt välkommen!

Har du inte provat? Vi lovar att du kommer gilla det, lära dig massor, skratta och få en trevlig dag tillsammans med andra likasinnade. Alla skapar vad de vill och efter egen förmåga och lust.

VAR? Längbro församlingshem.

NÄR? 26 maj 11.00 – 18.00.

HUR? Du tar med dig allt du behöver till dina valfria projekt, maskiner, tyger, garner, tillbehör, mönster m.m. Det finns ett fåtal symaskiner och en broderimaskin om man vill pröva!

Fika finns under dagen och möjlighet att värma/kyla eventuella matlådor.

En trädgårdsarbetare planterar blommor.

Trädgårdsgrupp i Längbro

”Nygammal” verksamhet startar upp igen! Nu är våren på intåg och vi är glada att meddela att vi startar en Trädgårdsgrupp i Längbro. Syftet med verksamheten är att erbjuda en mötesplats där vi vistas utomhus och får möjlighet att odla både växter och gemenskap. Förhoppningsvis kommer vi även kunna bidra med egenodlade blommor för att smycka altarbordet i vår kyrka! Start 11 april!

Tro och liv - Samtal i gemenskap i Längbro

Varje söndag under året har vi ett tema, en rubrik i kyrkan, det kan vara tex skapelsen, bön, samhällsansvar eller annat som rör livet. I samtalsgruppen får vi mötas kring nästkommande söndags tema och fundera och samtala kring vad detta betyder i våra liv.

Närbild på ett litet glaskors och ett tänt ljus på ett altare.

Gudstjänster, mässor och konserter i Längbro kyrka!

Varmt välkommen till en stund av stillhet och gemenskap i Längbro kyrka! Efteråt finns det enkelt kyrkkaffe till den som önskar. Här kan du se dag och tid för veckans fasta gudstjänster i Längbro kyrka!

Öppet café i Längbro

Vi håller öppet i församlingshemmet onsdagar 14.00-16.00! Dela gemenskap runt fikabordet, eller bara vara över en kopp kaffe i godan ro! Du kan också vara med på stickcaféet, seniorkören under denna tid. För de yngre är det öppen förskola!

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: