Foto: Magnus Aronsson/IKON

Barn och juniorer i Nikolai

Ändrad

Välkommen till verksamheter för barn och juniorer i Nikolai församling.

Kyrkråttan – öppen förskola i Nikolai

Kyrkråttan är Nikolai församlings öppna förskola. Här kan du komma med ditt barn för att leka och umgås med andra familjer. På Café Nikolai i anslutning till lekrummet finns det fika och lättare mat att köpa. Mikro finns till medhavd mat. Öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 12-16. Sångstund måndag, tisdag och torsdag kl. 14.

"Klosstret" i Nikolai - bygg Bibelns berättelser i lego, varannan onsdag

Vi träffas varannan onsdag, udda veckor kl. 16.30 - 18.30, i Kyrkråttans lekrum på Café Nikolai. Där lyssnar vi till spännande berättelser ur Bibeln och sedan får vi ett bygguppdrag. Kanske bygger vi Babels torn eller fyller Noas ark med legodjur. Som avslutning äter vi pannkaka tillsammans. Välkommen!

Mamma med barn

Barnens kyrka i S:t Nicolai kyrka

Vi ses varannan fredag jämna veckor kl. 10.30 - 11.30 med start den 26/1 i S:t Nicolai kyrka. Vi sjunger tillsammans och varje samling har ett eget tema som följs av en aktivitet. Vi avslutar så klart med att fika tillsammans. Välkomna!

Tecknade noter

Musik för barn och unga i Nikolai

I Nikolai församling finns musikstunder och körer för barn och unga i olika åldrar! Välkommen!

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

S:t Nicolai kyrkas torn fotograferat upp mot himlen.

Skolvandringar i Nikolai

Till dig som är lärare/förskollärare/pedagog i förskola och skola. Här kan du läsa mer om de vandringar för förskolor och skolor som Nikolai församling kan erbjuda och om hur församlingen ser på samarbetet mellan kyrka och skola.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka och rörelse på stan. Konfirmander är på festen "Inte som du tror".

S:t Nicolai kyrka

Varmt välkommen till S:t Nicolai kyrka, en citykyrka i centrala Örebro. Kyrkan byggdes på 1200-talet och har 352 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: