Foto: Magnus Aronsson /IKON

Söndagsskola för vuxna

Tre söndagar, tre teman, tre kvart

Under hösten kommer vi direkt efter kyrkkaffet att ha ”Söndagsskola för vuxna”. De existentiella frågorna är eviga. Människor har i alla tider funderat över dessa. Att vara människa är att ha behov av att fundera kring vår existens. Alla andra grundläggande behov  är vi ganska bra på att ta hand om. När det kommer till de andliga och existentiella behoven är det många som inte prioriterar det på samma sätt.

Förr i tiden var det vanligt med söndagsskola för barn, några av oss kanske gick i den. Åren har gått och kanske längtar du efter lite fördjupning och efter att få lära dig mer om olika begrepp.

Tre söndagar under hösten kommer vi att erbjuda möjligheten att stanna kvar efter kyrkkaffet och lyssna på någon av prästerna som tar upp ett tema.

Aktuella datum och teman finner du nedan.

SÖNDAG 15 SEPTEMBER CA KL 12.30 - ”GUDS BILD - VEM ÄR GUD FÖR DIG?”

Medverkande präst: Annchristine Björk

SÖNDAG 20 OKTOBER CA KL 12.30 - ”NÅDEN - VAD BETYDER DOPET OCH FÖRLÅTELSEN?”

Medverkande präst: Ingrid Dahlström

SÖNDAG 10 NOVEMBER CA KL 12.30 - ”DÖDEN - DET ENDA VI SÄKERT VET NÄR VI FÖDS ÄR ATT VI SKA DÖ.”

Medverkande präst: Louise Linder