Foto: Erik Skarstein

Pilgrimsvandring på stadens gator

Nyhet Publicerad Ändrad

Det spelar ingen roll var du bor. Nu har du möjlighet att möta staden under en pilgrimsvandring

Välkommen till en pilgrimsvandring genom staden och dess olika rum och miljöer. En pilgrim går med ett bestämt mål, i det här fallet en kyrka. Själva vandringen och din inre hållning under vandringen har betydelse för din upplevelse. Gå i inre stillhet med uppmärksamhet och nyfikenhet på det lilla. Det som du kanske inte lägger märke till annars. Meditationsstationerna vill vara en hjälp på vägen – tillfällen att påminna dig om Guds närvaro i våra liv och att bönen alltid kan vara vår följeslagare.

Om du är i Oslo
Börjar vandringen vid Sagene kyrka och sista stationen är vid Margaretakyrkan. Vandringen tar cirka 1,5 timme.
Klicka här för mer information.

Övriga Norge
Om du är någon annanstans lägger du upp rutten själv och följer meditationerna där du är. Räkna med ca 1,5 timme.
Klicka här för mer information.