Lördagarna 10 och 17 juli 2021

Har ni gått och funderat på att döpa ert barn eller att gifta er?

HAR NI GÅTT OCH FUNDERAT PÅ ATT DÖPA ERT BARN ELLER PÅ ATT GIFTA ER?

Kanske en DROP-IN-högtid är modellen som kan passa er.

Vi vet att många tvekat när det gäller dop och vigsel därför att man inte kan bjuda in så många som man tänkt. Att barnet växt ur dopdräkten är inget problem. Det går precis lika bra att döpas i vanliga kläder.

Låt inte pandemin vara ett hinder för att dop eller vigsel ska bli av. Dopkalas eller bröllopsfest går ju mycket bra att bjuda in till vid senare tillfälle när pandemin är över.

Just nu är det åtta personer inklusive dopfamiljen eller brudparet som får delta. Tjänstgörande personal och eventuell solist eller musiker går utöver de åtta. Detta kan komma att ändras innan aktuell tidpunkt.

Lördagarna den 10 och 17 juli är ni välkomna att boka tid i någon av pastoratets kyrkor.  Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose er önskan. Personalstyrkan är begränsad så här mitt i sommaren så därför är det bra att ni bokar tid så snart som möjligt. Chansen är då större att få den tid och kyrka som ni önskar.

OBS! Ska ni gifta er måste ni tänka på att beställa hindersprövning från skatteverket minst fyra veckor i förväg. Detta samt bådas giltiga ID-handlingar måste prästen se i förväg. En av er måste vara medlem i Svenska kyrkan.

Ring vår expedition för frågor och bokning. 0573-136 00. (se sid 19 för öppettider)