KYRKRUNDAN 1 juli- 1 aug

Besök våra 9 vackra kyrkor i sommar

Välkommen på rundtur i Nordmarkens pastorat.

Att under en sommarmånad besöka våra nio kyrkor hoppas vi kommer att ge dig fina upplevelser. Alla kyrkor har sin egen karaktär. Gå gärna runt, titta och känn dig välkommen att bara sitta ner i en kyrkbänk en stund. Våra kyrkor är fantastiska skatter på många olika vis.

Nio kyrkor
Inom Nordmarkens pastorat finns åtta församlingar och nio kyrkor. (Holmedal/Karlanda är en församling men två olika kyrkor)

Kyrkpasset
I kyrkpasset finns en kort beskrivning av alla kyrkor. Här finner du också när kyrkan är öppen under perioden 1 juli – 1 augusti.
I varje kyrka finns en stämpel, du får själv sätta en stämpel i avsedd ruta, en för varje kyrka. Kyrkpasset kostar 20 kr för vuxna, har du inte möjlighet att swicha går det bra att betala kontant vid besök i någon av kyrkorna.

Utlottning av pris bland deltagare.
Om du samlar minst 6 stämplar kan du delta i en utlottning av flera fina priser bl.a. en tavla med blomstermotiv målad av Ulla Hagelin.  Vi delar även ut vinster till alla barn som samlat 6 stämplar. Uppge namn och telefonnummer om du vill vara med på utlottningen samt adress om du vill att vi skickar tillbaka ditt kyrkpass till dig. Fredagen den 13 augusti är senaste inlämningsdag. Kyrkpasset skickas in till Nordmarkens pastorat Box 106  672 23 Årjäng, eller lämnas in på pastorsexpeditionen vid Silbodals kyrka.

Vid frågor ring: Yvonne Olofsson 072-548 06 95 Församlingspedagog Nordmarkens pastorat.

Läs mer om öppettider för varje kyrka: