Covid-19

En sida där aktuell information finns gällande de restriktioner vi måste hörsamma för att minska smittspridningen av covid-19 i våra verksamheter.

I en tid där stöd och hjälp är essentiell arbetar vi för att göra vår kyrkliga miljö så bra och säker för dess besökare som vi bara kan.
Vi följer de restriktioner vi får av myndigheterna och arbetar ständigt med att hitta
den bästa lösningen för att just ditt besök hos oss ska bli så tillfredsställande som det går.

Från och med 12 januari har Folkhälsomyndigheten och regeringen beslutat följande:

- Vid arrangemang inomhus med fler än 20 deltagare tillåts endast sittande
   deltagare.
- Deltagarna ska delas upp i sällskap på maximalt 8 personer och det ska vara
   minst 1 meter mellan sällskapen.
- Vid arrangemang med fler än 50 deltagare ska deltagarna visa vaccinationsbevis
   och legitimation.

Vad gäller nu i Njurunda församling?

- När man besöker våra kyrkor eller kapell ska man sitta på anvisad plats.
- Fortsätt att använda handsprit som finns utplacerade i alla våra lokaler.
- Vi tar just nu inte emot oanmälda besök i våra lokaler.
- För nuvarande bjuder vi inte på kyrkkaffe efter gudstjänst eller mässa.
- I dagsläget hyr vi inte ut någon av våra lokaler till exempelvis dopfika eller
   begravningskaffe.
- I våra äldreverksamheter får det endast vara 20 besökare per tillfälle.
- Matkasseutdelningen kommer att ske utomhus tills vidare.

Vi vill uppmuntra våra besökare att fortsatt ha använda handsprit och att hålla avstånd i den mån det går.

Mer information kommer under hösten gällande de övriga verksamheter vi har i Njurunda församling.

För att läsa mer gällande restriktioner från Folkhälsomyndigheten, klicka på länken nedan:

Folkhälsomyndighetens sida gällande covid-19

För att läsa mer vad man skriver på Svenska kyrkans nationella sida klicka på länken nedan:

Svenska kyrkans nationella sida om covid-19

Vid eventuella frågor eller funderingar når ni oss på
epost: njurunda.forsamling@svenskakyrkan.se