Verksamheten under året

Biskopsvisitation i Karlskrona-Ronneby kontrakt 10 - 14 oktober

Öppet hus i Hasslö församlingshem den 9 oktober

Gunnar Åkesson föreläste under rubriken ”En resa i Paulus fotspår” på Öppet hus.

Foto: Patric Ogenblad

Gemensam mässa med musik i Nättraby kyrka 24 juni

Skärgårdssextetten spelade för besökarna i Nättraby kyrka den här sommarkvällen.

Friluftsgudstjänst med Betania på Björkhaga 23 juni

På midsommardagen firades den traditonella friluftsgudstjänsten med Betania på Björkhaga, Hasslö.

Foto: Anne Samuelsson

Församlingsutfärd 30 maj

Den 30 maj var det dags för den årliga församlingsutfärden. I år startade den med lunch på Äggaboden, sedan besök i Heliga Kors kyrka och slutligen avslutades utflykten med fika på Café Mandeltårtan.

Mässa med avtackning av Tommy Biwefors den 27 maj

I samband med mässan på Heliga trefaldighets dag avtackades Tommy Biwefors som har vikarierat i församlingen sedan 2015. Tommy har under de här åren arbetat aktivt för att församlingen ska växa i tro och liv. I arbetet med den nya församlingsinstruktionen som togs fram 2016 så myntade Tommy församlingens ledord ”Öppenhet & värme” och de orden ska genomsyra det fortsatta arbetet. Jesper Hafström stod för fin sång och musik i mässan och sjöng ett par egenskrivna sånger.

Mässa med musik i Nättraby kyrka med Gerald T Smith den 15 april

Glädjande med fullsatt Nättraby kyrka då Gerald T Smith ledde Gospelkören och Kyrkokören i söndagens mässa. Tillsammans med kompgruppen blev det en härlig och medryckande stämning.

Öppet hus med PRO-kören i Hasslö församlingshem den 10 april

På terminens sista Öppet hus i Hasslö församlingshem sjöng PRO-kören in våren med stämningsfulla och härliga sånger.

Återöppnande av Nättraby kyrka på påskdagen den 1 april

En glädjens dag! Jesus är uppstånden och likaså är gudstjänstlivet tillbaka i Nättraby kyrka som återöppnades i dag! Kontraktsprost Pamela Garpefors öppnade kyrkan och invigde Barnens altarskåp. Kyrkoherde Maria Svensson ledde mässan och komminister Gunnar Åkesson predikade och mottogs som ny medarbetare i församlingen.

Taizémässa i Martagården den 4 mars

Den 4 mars firades det Taizémässa i Martagården med inspiration från klostret i Taizé, Frankrike. Det är roligt att många ungdomar är med.

Renovering av Nättraby kyrka uppdaterad 23 februari

Renovering är i sitt slutskede och bänkinredningen är återmonterad. Konservatorerna gör slutfinishen på inventarierna. Den 1 april är det dags för återöppnande av Nättraby kyrka. Välkommen!

Drop in café på alla hjärtans dag med Pia Karlsson den 14 februari

Pia Karlsson sjöng stämningsfulla kärlekssånger för besökarna på Café drop in i Martagården.

Öppet hus och föreläsningsserien "Mod att våga leva" den 13 februari

Eva Robild, känd från SVT, föreläste under rubriken "När själen får grönska" i Hasslö församlingshem och i Martagården, Nättraby. Husbandet medverkade i Martagården.

Mässa med musik den 11 februari

Kyrkokören sjöng i söndagens mässa med musik i Martagården.

Mässa med gospel den 4 februari

Bild från mässa med Gospelkören i Hasslö kyrka.

Foto: Kerstin Ekberg Söderbom

Nättraby kyrkas inre renovering. Uppdaterat 2018-01-19

Renoveringen av Nättraby kyrka pågår för fullt. Bilderna visar väggarna som är färdigputsade och målade. En skymt av taket som också är färdigmålat, samt det pågående arbetet med barnrummet längst bak i kyrkan.

TGIS Thank God It's Saturday den 6 januari

Trettondedagen den 6 januari firade församlingen TGIS Thank God It’s Saturday i Martagården. I den inledande gudstjänsten predikade Mr. Goran som var dagens gäst och som senare även hade en uppskattad show för besökarna. Totalt samlades det in ca 4000:- till förmån för julinsamlingen.