Foto: Patric Ogenblad

Den 26 november gästade journalisten och författaren Göran Rosenberg Nättraby kyrka. Han talade om sin bok "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz" och knöt an till dagens situation i Europa.

Mässan Mysterium
Den 15 november genomförde vi åter igen Ingmar Johanssons mässa Mysterium i Hasslö kyrka. Medverkade gjorde Patric Ogenblad, Christina Ström, Sofia Palmgren, Boje Andreasson, Mattias Hellholm samt Therése Ogenblad. Tjänstgörande präst var Kerstin Börjesdotter.

Foto: Jessica Svensson

Musik i höstmörkret
Den 22 oktober var Martin Mark och Hans Karlsson på besök i Hasslö kyrka och presenterade ett fantastiskt musikprogram.

Foto: Christina Ström

Öppet Hus på Hasslö
Den 13 oktober gästade MatsOlof Arnoldsson, Leif H Gustafsson för att berätta om sin resa genom Turkiet. Med sig hade de Said Hussani som berättade om kurdernas situation i Turkiet och i övriga världen. Hussein "Hasse" Ibrahim Ali underhöll med kurdisk musik

Mats Olof, Said, Hussein och Lars

Avskedsgudstjänst av Thomas Östlund
Den 4 oktober höll kyrkoherde Thomas Östlund sin sista predikan i församlingen efter 28 års tjänstgöring. Medverkade gjorde Nättraby kyrkokör, Hasslö gospelkör samt Patric Ogenblad

Avskedpredikan av Thomas Östlund

Öppet Hus
Den 8 september besökte Familjen Altefur församlingen för att medverka med sång och musik på Öppet hus i Hasslö församlingshem

Familjen Altefur

Föreläsningsserien "Mod att våga leva"
Den 4 september besökte Stefan Edman församlingen för att tala om om hur vi möter hoten i den yttre miljön men
också knyter detta till den inre miljön.

Stefan Edman

www.stefanedman.se

Den 26 juli besökte sångguppen Joy Hasslö kyrka

Joy
Joy Foto: Thomas Östlund

Sommarandakt
Den 12 juli var Calle och Toye i Hasslö kyrka för att dela med sig av sin musik.

Calle och Toye

Konfirmation på Hasslö
Den 27 juni konfirmerades två grupper i Hasslö kyrka efter att ha gått och läst på lördagarna under våren.

Sommarandakt
Den 28 juni var Karlssons kapell på besök och spelade och sjöng till besökarnas stora glädje

Karlssons Kapell
Foto: Thomas Östlund

Föreläsningsserien "Mod att våga leva"
Den 23 april besökte Lars H Gustafsson församlingen för att tala om sin nya bok "Det blå arkivet"

Lars H Gustafsson

www.larshgustafsson.se

Föreläsningsserien "Mod att våga leva"
Den 19 februari besökte Benny Haag församlingen för att på sin professionella och humoristiska sätt tala om sin väg ur sitt alkoholmissbruk.

Benny Haag

www.bennyhaag.se