Ett sittunderlag ligger på en mossig sten vid vattnet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Stilla dag

Vi behöver stillhet för att hitta både vila och vägar framåt, rastplatser på livets väg. En sådan möjlighet är en stilla dag, en tyst miniretreat, en rastplats för själen, en dag för inre hälsa och hållbarhet.

Stilla dag lördag 9 mars klockan 10-17

Välkommen till en tyst, stilla dag i Näsby församlingshem och kyrka!

Vi börjar klockan 10.00 i församlingshemmet, går in i tystnaden tillsammans i kyrkan en stund senare, fortsätter vara i kyrkan och församlingshemmet och kan läsa, be, skriva, måla eller bara vara. Klockan 16.30 avslutar vi med en meditation i kyrkan och går därefter ut ur tystnaden, vidare i våra liv, förhoppningsvis stärkta av stillheten och gudsnärvaron vi medvetet varit i.

Enkel lunch och fika ingår. Medtag gärna varm tröja eller filt och innetofflor.

Stilla dagen genomförs om det är minst 4 personer anmälda. Maxantal är 10. Församlingsbor ges företräde vid kö.

Anmälan, med eventuellt behov av särskild kost, på mejl eller telefon 0581-378 57 till Helena Björzén senast fredag 1 mars.

Välkommen med!