Basaruppdatering

Vi planerar nu för en virtuell basar i november där allt sker via internet och man handlar och får sitt paket via posten eller upphämtning på kyrkan om det är möjligt, en så kallad ”click and collect”. Vi planerar också att ha en så kallad ”Silent Action” istället för vårt traditionella basarlotteri.

Vi arbetar just nu med att organisera en webbshop så att det ska bli lättare att handla framöver. Vårt mål är att den ska bli klar i slutet av oktober eller i början av november.

Det betyder att du kommer att kunna köpa julsaker, pynt och matvaror men på ett annat, lite annorlunda sätt, än hur det brukar vara.

Eftersom vi i dagsläget inte vet exakta datum för när våra basar- och matvaror kommer att anlända till Melbourne, har vi inte kunnat bestämma vilka datum i november som kommer att gälla för vår virtuella ”Scandianvian Christmas Bazaar”.

Vi fortsätter att hålla er uppdaterade via sociala medier och kyrkans hemsida: www.svenskakyrkan.se/melbourne

Vi söker nu volontärer som kan hjälpa oss med alla förberedelser. Arbetsuppgifterna varierar men det kan vara att prismärka, packa beställningar eller sköta webbshoppen. Vi söker även volontärer till kyrkans butik och Cafe när det blir möjligt. Om du är intresserad av att vara med, anmäl ditt intresse redan nu.

Kontakta: melbourne@svenskakyrkan.se

Ett stort tack till er som redan har anmält ert intresse.
Tveka inte att höra av dig om det är något du undrar över.
Vi ser fram emot kyrkans nya webbshop, basar och att få göra detta tillsammans med er.

Katja Lin
Kyrkoherde