När restriktionerna lättar - detta gäller från 1 juni

Med stor försiktighet välkomnar vi nu besökare till Öppna förskolan, lunchkonserter med soppa, bibliotek, gudstjänster mm. Här kan du läsa vad som gäller i de olika verksamheterna.

Vi känner stor glädje men samtidigt ödmjukhet inför möjligheten att försiktigt öppna upp våra verksamheter för besökare. Pandemin är inte över och vi anpassar självklart varje samling så att vi kan hålla erforderligt avstånd.

Öppen förskola, tisdag och onsdag

All öppen barnverksamhet har i vår flyttat till Mikaelskapellet på Karlbergsvägen 64. Vi välkomnar alla familjer med barn upp till 5 år till Öppna förskolan på tisdagar och onsdagar. För de nyfödda finns Babycafé på fredagar.

Lunchkonsert onsdagar kl 12.00

Varje onsdag är det lunchkonsert i S:t Matteus kyrka. Alltid fri entré. Efter konserten serveras sopplunch i församlingssalen för den som önskar.

Församlingsbiblioteket

Varmt välkommen till S:t Matteus församlingsbibliotek - en mötesplats för bokälskare i alla åldrar! Här kan du sitta och läsa, här kan du låna hem böcker, här kan du delta i novellcirklar och författaraftnar. Och över disken kanske avhandla några av livets aspekter.