vapenskölden för biskop Karin Johannesson
Foto: Uppsala stifts nya biskop Karin Johannessons vapen är gjort av heraldikern Claus K Berntsen och har målats upp av heraldikern Ronny Andersen.

Prostvisitation

Nyhet Publicerad Ändrad

Den 9–11 och 14 april 2024 visiterar kontraktsprost Anders Johansson Märsta pastorat. Alla är varmt välkomna att delta i gudstjänster och andra offentliga samlingar under visitationen.

Kungörelse

Vid prostvisitation i Märsta pastorat
den 9–11 och 14 april 2024
Notarie: Sanna Moberg

Nåd vare med er och frid från Gud vår Fader och Herren Jesus Kristus.
Den 9–11 och 14 april 2024 kommer kontraktsprost Anders Johansson, på mitt uppdrag att förrätta visitation i Märsta pastorat enligt bifogat program. Visitationens tema är ”Att bygga församling genom Teambuilding”. Min förhoppning är att dessa dagar skall styrka oss i vår tro, öppna oss för omprövning och hjälpa oss att gemensamt möta framtiden. Alla är varmt välkomna att delta i gudstjänster och andra offentliga samlingar under visitationen.
Uppsala den 15 mars 2024
Karin Johannesson
Biskop

Tisdag den 9 april