Konfirmand i Lunds östra stadsförsamling

Funderar du också på livet? Om vart just du är på väg och för vem du är viktig? Fundera på att börja i en konfirmandgrupp! För dig som är född 2010 och funderar på konfirmation nästa år, kolla in våra grupper 2024-2025. För dig född 2009 är det kanske inte riktigt försent än för att hänga på en av våra grupper för 2023-2024.

Funderar du också på livet?
Om vart just du är på väg och för vem du är viktig.
Kring glädjen och det som är svårt. Om att vara kär, kär, kär…
Om längtan efter något bra och fint - och ensamheten.
Delar du mycket med dina nära vänner och familj?

Jag funderar ofta på mitt liv.
Livet som är på riktigt. Om det finns något större - en mening.
Om det finns en Gud.
Jag funderar på alla tankar och känslor jag bär varje dag.
Och vad jag delar med andra.
Under konfirmationstiden får du ställa många frågor om livet:
Om döden, Gud, tron och kärleken. Och fundera över det som är på riktigt och viktigt, tillsammans med andra.
Kom för att uppleva, leka och sjunga. Bli delaktig och bli tagen på allvar.
Det är värt tiden, så ta chansen!

Konfirmationsgrupper 2024 - 2025

En hög med knäckebröd. I bakgrunden anas en semla.

Panem-konfirmander 2024-2025

Varje träff utgår från något gott, för det mesta bakar vi eller lagar mat tillsammans. Gruppen träffas varannan söndag under hösten och våren.

Jag är 2025

Kom som du är och ta chansen att utmanas och växa tillsammans med andra under tre härliga sommarveckor, varav en veckas läger på Södra Hoka stiftsgård.

Skapande konfirmander 2025

En kreativ grupp för dig som gillar skapande i olika former.  Utforska kristen tro genom drama, bild, musik och form under tre härliga sommarveckor.

Konfirmationsgrupper 2023 - 2024

Några konfirmander står i ring och håller upp händerna mot taket.

Jag är 2024

Ta chansen att utmanas och växa tillsammans med andra under tre härliga sommarveckor, varav en veckas läger på Södra Hoka stiftsgård.

Friluftskonfirmander 2024

Konfirmandgrupp med friluftsaktiviteter. Kan Gud anas i stjärnhimlen eller i att tillsammans resa ett tält? Vi startar i december och träffas ett par gånger under våren. I augusti åker vi på sommarläger i Blekinge där vi varvar lek och allvar i närhet till naturen. Vi tänker tillsammans kring livet, tro och Gud medan vi är ute i Guds skapelse så mycket som möjligt. På kvällarna blir det berättelser och sånger kring elden.

EFS Sydsveriges läger
S:t Knut på Linero är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och EFS.

Välkommen att konfirmeras på EFS Sydsveriges läger på EFS-gården i Åsljunga och Åhusgården! Tre veckor fyllda med möten med Gud och nya kompisar, bad, bön, galna lekar, viktiga samtal och mycket mer. På våra konfirmationsläger får du både lära dig mycket om, och samtidigt i praktiken uppleva vad det innebär att leva med en tro på Jesus. En fantastisk möjlighet att verkligen ta tag i livets viktigaste frågor, samtidigt som du har grymt roligt! Lägren leds av engagerade och erfarna ledare från våra EFS-sammanhang i Sydsverige.

För mer info och anmälan gå in på https://efssyd.org/konfirmationslager/ eller kontakta info@efssyd.org

Konfirmand i Lund

Konfirmation

Vill du träffas i en konfirmandgrupp på vardagskvällar under terminen? Eller åker du hellre med på ett längre sommarläger? Med Svenska kyrkan i Lund finns det flera olika vägar till konfirmation, så att du kan välja den väg som passar dig bäst.

Det är inte försent!

Det finns fortfarande platser i konfirmandgrupper 2024! Ta chansen och var med! Kolla vilka grupper du kan vara med i. Ett äventyr väntar på dig!