Foto: Ikon

Barnkörer

Här är höstterminens körer för barn, sorterade efter kyrka, samt sångarnas ålder.

Samarbetskyrkan Sankt Knut

Sångfåglarna

Onsdagar kl 16.30-17.30 (uppehåll vid skollov). För barn i åk F-2.
Terminsstart våren 2024 är 17 januari

Gillar du att sjunga, dansa, leka, pyssla och ha kul tillsammans med andra barn?
Välkommen att bli en Sångfågel du också!

Anmälan till: kyrkomusiker natasha.wahlander@svenskakyrkan.se 046-718792
eller församlingspedagog kristina.hellaeus@svenskakyrkan.se 046-718799

Stjärnorna

Onsdagar kl 17.45-18.30 (uppehåll vid skollov). Kören för dig som går i åk 3 och uppåt. Terminsstart våren 2024 är 17 januari

Vi sjunger svängiga låtar på olika språk. Vi testar att sjunga i stämmor. Vi umgås och har kul!

Anmälan till: kyrkomusiker natasha.wahlander@svenskakyrkan.se 046-718792
eller församlingspedagog kristina.hellaeus@svenskakyrkan.se 046-718799

Sankt Hans kyrka

Tillsammans skapar vi i sång och musik. På ett lekfullt sätt söker vi våra talanger och provar olika uttryck. Vi lär oss arbeta i grupp och deltar i församlingens gudstjänstliv.

Terminsstart våren 2024 är 24 januari

Sångstund (i samband med öppet hus) onsdag, kl 15.30 - 15.45

För alla som vill sjunga, ingen föranmälan.

Droppen

Barnkör för barn i f-klass till årskurs 3, Onsdag, kl 17.00-17.35

Körledare Albina Veisland.
Anmälan till: albina.veisland@svenskakyrkan.se

Maria Magdalena kyrka

OBS! Ny anmälan görs bara via mail. makiko.nakamura-ottosson@svenskakyrkan.se

Pinglorna I

(5½ år gammal – årskurs 1) tisdagar kl 16.15-16.45. Terminsstart 30 januari.

Pinglorna II

(5½ år gammal – årskurs 1) torsdagar kl 16.00-16.30. Terminsstart 1 februari.

Är du sångglad och vill röra på dig till musik? Då är du välkommen! Du tränar rösten, gehör och rytmkänsla genom musiklek och Orff-pedagogiska musikinstrument. Vi sjunger både barnvisor och kyrkliga sånger. Kören medverkar i Gudstjänster med Små & Stora, Himmel & Pannkaka och konserter i kyrkan.

Bjällrorna

(årskurs 2) torsdagar kl 16.35-17.10. Terminsstart 25 januari.

Hur är det att samsjunga i kör? Hur låter en kanon? Du lär dig körsång på ett lekfullt sätt. Du får också prova på att sjunga sånger från andra länder! Kören sjunger både i våra gudstjänster, Himmel & Pannkaka och konserter i kyrkan.

Småklockorna

(årskurs 3) torsdagar kl 17.10-17.45. Terminsstart 25 januari.

Nu börjar vi med riktig körsång och du får lära dig att sjunga lätta tvåstämmiga sånger också. När tillfälle finns sätter vi ihop en minimusikal tillsammans med de äldre barnen i Klockorna. Kören medverkar både i gudstjänster och konserter.

Klockorna

(årskurs 4-7) torsdagar kl 17.50-18.45. Terminsstart 18 januari.

För dig som redan har sjungit i kör under en tid och känner dig säker på din stämma. Vi sjunger tvåstämmiga sånger från olika musikgenrer. Kören medverkar i våra gudstjänster och konserter i kyrkan. Samtidigt deltar vi också i större konserter med många andra körer och musikartister som SjungGung-konserten, Lunds stifts barnkördag, Alla hjärtansdagskonserten och så vidare.

Ledare: Makiko Nakamura-Ottosson,  makiko.nakamura-ottosson@svenskakyrkan.se

Kantor i Lunds östra stadsförsamling, Maria Magdalena kyrka