Begränsad framkomlighet till kvarter 26B under augusti-oktober

Nyhet Publicerad Ändrad

Är du gravrättsinnehavare för en gravplats på kvarter 26B på Örnäskyrkogården? Då kommer du tyvärr, på grund av anläggandet av en ny askgravplats, ha begränsad framkomlighet längs en av vägarna till kvarteret fram till första veckan i oktober. Vi är tacksamma om du kör än mer försiktigt under tiden arbetet pågår.

I augusti kommer begravningsverksamheten att påbörja arbetet med att anlägga en ny askgravplats på Örnäskyrkogården. För att kunna göra det kommer vi stänga av vägen som går ner till kvarter 26B. Det går bra att komma till kvarteret genom att köra andra vägar. Du kan även parkera på parkeringen uppe vid Askgravlunden och gå igenom skogen från 26A. Eller parkera nere vid Minneslunden och ta en kort promenad därifrån upp till 26B.

- Förutom den begränsade framkomligheten kommer det att vara lite bullrigt och stökigt mellan 18 augusti och 9 september, säger Fredrik Lundberg, kyrkogårdschef.
- Anläggningsarbetet beräknas påbörjas den 15 augusti och pågår till den 2 oktober 2022 om allt går enligt plan. Vi ber om ursäkt för de eventuella besvär detta kan orsaka.

Har du några frågor kring? Ring gärna Örnäsgårdens kyrkogårdsexpedition,
tel: 0920-26 48 23. Du kan också lulea.begravningsverksamhet@svenskakyrkan.se