Foto: Ola Norén

Kyrknyckeln nr 2 2020

Tema: Medmänsklighet

Nu är Kyrknyckelns sommarnummer här! Naturfotografen Thomas Öberg tar dig med på en guidad hemestertur i Luleås närhet - räkna med härliga tips för sommarens utflykter! Den skönsjungande Lulebon Eva Plumppu berättar om sin passion för surdegsbakning, och författaren och tecknaren Bo Renberg förklarar hur det kommer sig att Luleå domkyrka spelar en viktig roll i hans rimmade saga. Tidningen innehåller dessutom fyra röster i coronatider, en historisk artikel om ödemarksdiakonerna och mycket mer.
Trevlig läsning!

Här kan du läsa Kyrknyckelns sommarnummer: Kyrknyckeln nr 2 2020 (pdf)

Vid tidningens pressläggning är det osäkert om coronaviruset kommer att påverka församlingarnas planerade sommarverksamhet. Se församlingarnas hemsidor för aktuell information.