Foto: Maria Lindstedt

Förändringar i verksamheten

Nyhet Publicerad

Linde bergslags församling justerar verksamheten efter rekommendationer från Folkhälsomyndigheten. Det handlar om att förhindra smittspridningen av Covid-19, vilket fått kyrkoherden att fatta beslut om en rad förändringar.

Gudstjänster:

Från 1 maj firar vi endast en gudstjänst i veckan, i Lindesbergs kyrka på söndagar klockan 11. Kristi Himmelsfärdsgudstjänsten flyttas in.
Vi följer rekommendationer och råd från Folkhälsomyndigheten och ser dessutom till att personal håller särskilt avstånd.

Från vecka 19 ställer vi alltså in lunchbön/musik, morgonbön samt alla kvällsgudstjänster på torsdagarna.

Inga solister

Från vecka 19 blir det inte möjligt att ha solist vid kyrkliga handlingar, detta med anledning av rekommendationerna om att hålla avstånd från varandra.

Inga sommarkonserter

Sommarkonserterna som inplanerats ställs in .

Expeditionen stängd

Församlingsexpeditionen och kyrkogårdsförvaltningens expedition kan inte ta emot besök för närvarande. Välkommen att istället ringa in dina ärenden.

Telefonnummer och växelns öppettider till församlingsexpeditionen hittar du på https://www.svenskakyrkan.se/linde-bergslags-forsamling/linde-bergslags-forsamling

Här nedan finns kontaktuppgifter till kyrkogårdarna.

Gäller tills vidare

Allt detta gäller så länge som Folkhälsomyndigheten rekommenderar social distansering.

Kyrkogårds expeditionen

Frågor och beställningar av gravskötsel sker hos oss!

Telefon- och besökstider:

Må, ti 9-12 och 13-15