CrAfter Work avslutade säsongen

I torsdags den 25 april hölls terminens sista handarbetsträff i Lindesbergs församlingshem. Denna gång kom 14 deltagare, och det var full aktivitet med olika handarbeten.

CrAfter Work heter så finurligt den relativt nya aktiviteten i Linde bergslags församling. CrAfter Work är en travesti på After work, en aktivitet efter jobbet, och craft betyder handarbete.

Att bara umgås och fika är skäl nog att komma till CrAfter Work, men vill man handarbeta, få nya idéer och kanske goda råd av någon är det förstås lämpligt.

Träffarna har ordnats en gång per månad under våren.

- Vi lär av varandra och får massor med inspiration. Det har varit trevliga samtal och skratt, berättar pedagog Carina Östling.

Nu blir det uppehåll till september men inget datum för första träffen i höst är bestämt. Håll utkik på vår kalender, Facebook eller på anslagstavlor efter startdatum!