Hitta hit och tillgänglighet

Här hittar du vägbeskrivning till Holms kyrka, samt lite om tillgänglighet.

information om tillgänglighet

Holms kyrka saknar värme, vatten och bekvämligheter. Det finns inte heller något församlingshem eller annan byggnad i närheten vi kan nyttja. För kulturarvsdagen kommer därför portabla toaletter samt ett tält att ställas upp utanför kyrkan. Kyrkans golv består delvis av löst lagt tegel, och bänkkvarteren är slutna med höga trösklar. Har du frågor eller funderingar kring tillgänglighet, gunnar.sundelin@svenskakyrkan.se.

Hitta till Holms kyrka

Hitta hit med bil

Holms kyrka ligger i östra delen av Lagunda församling.

Från väg 55: Några kilometer söder om Örsundsbro tar du av mot Hjälsta. Strax öster om Hjälsta kyrka, i Bälsunda, tar du av mot Kulla och följer skyltning mot Friiberghs herrgård och därefter Holms kyrka.

Från E18: Ta väg 545 som övergår i väg 263  fram till avtagsväg mot Hjälsta. Strax öster om Hjälsta kyrka, i Bälsunda, tar du av mot Kulla och följer skyltning mot Friiberghs herrgård och därefter Holms kyrka.

Hitta hit med kollektivtrafik

Det går ingen kollektivtrafik fram till Holms kyrka. Närmaste busshållplats är vid Kulla vägskäl. Om du planerar att ta bussen hit ber vi dig att kontakta oss i god tid så vi kan arrangera hämtning där.