Karina Hallberg

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Karina Hallberg den 10 december 2020. Präst: Karin Holmgren Nilsson. Musiker: Catrin Karlsson. Solist: Carolina Söderman.

Vi sjöng psalmerna 251 Var jag går i skogar berg och dalar, 249 Blott en dag, 116 Nu tändas tusen juleljus. Som inledningsmusik spelade Catrin ”Strövtåg i hembygden”. Carolina Söderman spelade och sjöng ”Tänd ett ljus”, ”Stad i ljus” samt ”En stund på jorden”.

Karin utgick i griftetalet från profeten Mikas bok: ”Den dag skall komma då berget med Herrens tempel står där orubbligt fast som det högsta av bergen, överst bland höjderna. … Folken ska inte lyfta svärd mot varandra och aldrig mer övas för krig. Var och en ska sitta under sin vinstock och sitt fikonträd, och ingen ska hota honom.” Mika 4:1, 4

Gravsättningen kommer att äga rum på Kvidinge kyrkogård.