Gunnar Pålsson

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Gunnar Pålsson den 9 december 2020. Präst: Karin Holmgren Nilsson. Musiker: Catrin Karlsson.

Vi sjöng psalmerna 248 Tryggare kan ingen vara, 249 Blott en dag, 190 Bred dina vida vingar. Som inledningsmusik spelade Catrin ”Air”, J.S. Bach och som avslutning ”Som en härlig gudomskälla”, A. Dulin.

Karin utgick i griftetalet från Romarbrevet 15:4-7, där det står: ”Alla profetior i skriften står där för att undervisa oss, så att vi genom vår uthållighet och den tröst skriften ger oss kan bevara vårt hopp. Måtte uthållighetens och tröstens Gud göra er eniga efter Kristi Jesu vilja, så att ni alla med en mun prisar vår herre Jesu Kristi Gud och fader. Godta därför varandra, så som Kristus har godtagit er till Guds ära.”

Gravsättningen kommer att äga rum i minneslunden på Kvidinge kyrkogård.