Kyrkor och mötesplatser

Hanhals kyrka

Välkommen till Hanhals kyrka, som är en pärla i Göteborgs stift. Kyrkan ligger fem kilometer söder om Kungsbacka stad och har en spännande historia. En av Hallands vackraste kyrkor. De äldsta delarna härrör från 1200-talet.

Kungsbacka kyrka

Kungsbacka kyrka är en levande kyrka såväl vardag som helg. Mitt på Kungsbacka torg öppnar den portarna mot staden.

S:ta Gertruds kyrka

S:ta Gertruds kyrka i Kungsbacka vill vara en kyrka där olika människor möts. Närheten mellan kyrkorum, församlingssal och barnrum underlättar detta. På så vis har kyrkan för många blivit platsen där Gud kommer oss till mötes under veckans alla dagar och livets olika skeden.

Skogskapellet

Kungsbacka skogskapell

Skogskapellet, där de allra flesta begravningsceremonier äger rum, uppfördes på 1960-talet och är beläget på Skogskyrkogården.

Församlingshemmet Skansen

Församlingshemmet Skansen ligger ett par hundra meter västerut från Kungsbacka torg. Här hushåller barnverksamheter och vuxensamlingar av olika slag samt församlingens expedition med arbetsrum för flertalet anställda.

Hanhals församlingshem

Församlingshemmet ligger i anslutning till Hanhals kyrka.

Mötesplats Spira

Spira är en plats för möten, gemenskap och omsorg. Här kan man sätta sig ner en stund, ta en paus i vardagen, och samtala över en kopp. Mån, ons, tors kl 10-14. Tis kl 11-14.