Vi söker en administrativ assistent

Läs mer om tjänsten här.

Administrativ assistent

Arbetsplats: Kyrkoförvaltningen i Kristianstads pastorat

Arbetsuppgifter: Vi söker en erfaren assistent med erfarenheter inom informations- och ITområdet.

Du skall svara för att information läggs ut på vår hemsida, intranät och i media samt vara behörighetsansvarig för hemsida, intranät, bokningssystem och de kyrkliga systemen.

Vara IT-systemadministratör, ge teknisk support till användarna och ingå i IT-gruppen.

Utföra uppdrag åt informationsbladsredaktionen.

Svara för framtagning, tryckning och distribution av agendor, affischer och broschyrer.

Vara ett administrativt stöd till pastoratsexpeditionen och kunna tjänstgöra som ersättare vid expeditionen och receptionen.

Stödja administrationen av låstaggar/låssystem.

Arbetstid: Heltid

Kvalifikationer: Du bör ha arbetat med grafisk formgivning och IT-stöd. Gärna erfarenhet av arbete i Indesign och Photoshop. Vi ser gärna att du har god planerings- och organisations-förmåga, god samarbetsförmåga samt en väl utvecklad känsla för service och kvalité. Har ett genuint IT-intresse och har arbetat med nätverks- och IT-support.

Vi förutsätter medlemskap i Svenska kyrkan och en positiv grundsyn på Svenska kyrkans arbete och utveckling. B körkort fordras.

Anställningsform: Tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten: Förvaltningschef Bengt Alvland, telefon 044 – 7806404 eller HR-specialist Lilian Myrberg, telefon 044 – 7806406

Ansökan med personligt brev, CV och betyg inkommen senast 2017-01-20 till lilian.myrberg@svenskakyrkan.se