Foto: Micke Ovesson, mixfoto.se

Musikvideo Trosbekännelsen

Fredag 17 juni 2016 släpps musikvideon med Dogge Doggelito, som gjordes den 22 april i Mariakyrkan i Åhus.

Nu släpps musikvideon från filminspelningen med Dogge Doggelito den 22 april i Mariakyrkan i Åhus. I videon medverkar ungdomar från Kristianstads pastorat och Åhus församling samt musiker. Reggaeversionen av den apostoliska trosbekännelsen är gjord av Fredrik Lindblad, församlingspedagog i Åhus, och rörelserna av Katarina Lundberg, rytmikpedagog i Kristianstads pastorat.

Låten "Trosbekännelsen" finns även på Spotify. För att köpa ett komplett konfirmandmaterial med noter, instruktioner, musik och fler filmer, kontakta projektansvariga. Fredrik: fredrik.lindblad@svenskakyrkan.se och 044-246806. Katarina: katarina.a.lundberg@svenskakyrkan.se och 044-7806442. Produktionen är gjord som ett församlingssamarbete med ekonomiskt bidrag från Lunds stift.