Lunchkonsert 8/10 12.00

Legendaren, saxofonisten Ingmar Nordström spelade för första gången i vår kyrka 1948, då som klarinettist i I6 Musikkår. Nu är han tillbaka tillsammans med organisten Yvonne Steen och sopranen Yvonne Tuvesson Rosenqvist.

Vilken stor glädje för mig att än en gång få spela i Kristianstads vackra kyrka. Första gången var 1948, då som klarinettist i I6 Musikkår. Det var en tradition från 1930-talet att I6 Musikkår varje år gav en Adventskonsert, där kollekten oavkortat gick till de behövande i staden.

Vidare vigde Kyrkoherde Ragnar Thorell Kerstin och mig i Heliga Trefaldighets 1954 och vår son Paul döptes i kyrkan 1955.

Jag har även gjort en konsert med KFUMs Manskör.

Det är också en stor glädje att musicera med mina båda Yvonne – Yvonne Steen Ohlander, organist i Växjö domkyrka, och Yvonne Tuvesson Rosenqvist, utbildad vid Operahögskolan i Stockholm.

Väl mött den 8 oktober 2021!

Ingmar Nordström