Kyrkfönster Närhetens kyrka

Skänk saker till konfirmandernas loppis

Nyhet Publicerad Ändrad

Konfirmandgruppen Act annordnar en loppis där pengarna som samlas in ska hjälpa hemlösa. Var med och skänk saker till försäljning!

Den 20 januari kommer konfirmanderna i konfirmandgruppen Act anordna en loppis i Närhetens kyrka.

Skänk saker till loppisen

Varför inte börja det nya året med en rensning hemma? Vi tar tacksamt emot saker som kan säljas på loppisen. Tänk på sakerna storlek, de ska kunna bäras därifrån av de som köper.

Lämna till pastorsexpeditionen i Kil på öppettiderna, mån, tis, ons, fre kl. 10-12 eller tis, tors kl. 13.30-15. För frågor eller lämning övriga tider kontakta Anna Kunze 0554-68 80 87.

Konfirmandgruppen Act

Act allians står för Acion By ­Churches Together och är en av världens ­största ­biståndsorganistatoner. Svenska ­kyrkan arbetar tillsammans med kyrkor, utvecklingsorganisationer, nätverk och aktörer i civilsamhället över hela världen. Pengarna som samlas in genom loppisen kommer att gå till konfirmandernas projekt för att hjälpa hemlösa.