Soppa och fika, Västerstrand

Välbesökta kafét i Västerstrandskyrkan är öppet nästan alla vardagar. Och varje torsdag är det soppa. På söndagar är det så klart alltid kyrkfika.

Café
Tisdag 13.00-16.00
Onsdag  13.00 - 16.00

Kladdkaka och kaffe

Fredagsfrukost
Fredag 09.00 -11.00

Våra välbesökta soppluncher är på torsdagar kl 12.00-14.00 och de inleds med lunchandakt klockan 11.30 för den som vill. Start 6/9

Om Västerstrandskyrkan

Kyrkan ligger vid Våxnäs centrum. Det är en modern tegelkyrka där det är full aktivitet av såväl stora som små under veckans alla dagar.

Västerstrands församling

Välkommen till en stadsförsamling med bred och livlig verksamhet för alla åldrar, små som stora.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.