Skattkistan - kläder som är bra för miljö och plånbok

Skattkistan är öppen tisdagar 11:00-14:00 och 17:00-19.00. Välkommen.

Skattkistan är en plats som är snäll både mot miljön och plånboken. Hos oss får dina avlagda kläder ett nytt liv i en annan familj. Genom Skattkistan bidrar vi till att minska konsumtionen och använda kläderna många gånger om.

Tisdagar 11:00-14:00 och 17:00-19.00.

Drottning Kristinas väg 7, i Norrstrandskyrkan

Inlämning och hämtning av kläder

På tisdagar mellan kl 10.00-14.00 och 17.00-19.00 är det volontärer på plats och det är en bra tid att lämna in kläder. Kläderna ska vara hela, rena och efter säsong. Kläder som vi inte använder skickas vidare till Gengåvan eller Myrorna.

Vi tar även emot hela och rena leksaker.

Kontaktperson: diakon carina.haak@svenskakyrkan.se, tfn. 054-14 19 02

Fakta om Skattkistan

Det finns skor, tröjor, byxor, vantar, mössor, stövlar, klänningar, lite leksaker och mycket annat som kan behövas. Och det är alltid gratis.

Om du har möjlighet kan du gärna lämna urvuxna kläder när du kommer och hämtar nya. Dina kläder kan i sin tur komma till glädje hos någon annan.

Följ vår Facebook-sida! Här lägger vi ut info om vilka kläder som vi söker just nu och lite info om verksamheten. Vi kommer också att göra särskilda efterlysningar som uppkommer. Vi följer inläggen som görs på Facebook. Om det är så att det inte finns kläder som just passar dig kan vi lägga ut lite förfrågningar och se om någon har. Eftersom kläderna vi har skänks av privatpersoner varierar utbudet från vecka till vecka. Tillsammans gör vi ett bra arbete för klimatet och för plånboken!

Här hittar du Skattkistan

Drottning Kristinas väg 7, Karlstad.

Vill du lämna kläder?

Vi tar endast emot kläder efter säsong, nu alltså höst- och vinterkläder.
Kläder till tonåringar och vuxna tar vi också gärna emot.

Om du vill sortera kläderna tydligt i storleksordning gör du vårt jobb mycket enklare. Det vore fantastiskt! Då är det bara att hänga upp dem.
Vill du lämna kläder när vi inte har öppet? Ring Carina Haak 054-14 19 02.

Här kan du också lämna kläder i Karlstad

Hela Människan, Ria tar emot vuxenkläder.
Kontakta föreståndare Catharina Widén
Adress: Pihlgrensgatan 1
652 26 KARLSTAD
Telefon 054-21 07 25
e-post: ria.karlstad@helamanniskan.se
e-post: catharinawiden@hotmail.com

Stadsmissionen i Karlstad
Tar emot vuxenkläder. Kontaktas på telefon 054-15 12 47
Adress: Herrgårdsgatan 7 652 24 Karlstad

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Om Norrstrandskyrkan

Nära E18 på Norrstrand ligger kyrkan som är ett av Karlstads landmärken. Den har ett vackert kyrkorum och två församlingssalar i anslutning till kyrkorummet.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.