Helgkurs: PREP - Friskvård för parrelationer 1-3 april

PREP är en kurs i hur man bättre kommunicerar i en parrelation. Kursen ger dig och din partner konkreta verktyg för att lättare klara av ett liv tillsammans och innebär också en personlig utveckling. Nästa tillfälle är den 1-3 april 2022.

PREP är friskvård för parrelationer och ett sätt att öka möjligheterna för en positiv utveckling av förhållandet och minska risken för låsta och destruktiva konflikter. Metoden bygger på mer än 25 års vetenskaplig forskning om parrelationer. PREP handlar om att stärka och utveckla förhållandet och ge enkla och effektiva redskap för bättre kommunikation. Du och din partner får insikter som för er närmare varandra.

PREP-kurser vänder sig till alla par som har bestämt sig för att leva tillsammans och som vill satsa på att stärka sin relation. PREP är ett pedagogiskt förebyggande program - inte terapi - och lämpar sig därför inte för par som befinner sig i kris.

Ni får lära er:

• Var trygg hemma - lär er hantera konflikter.
  • Öppna dörrarna för närhet.
  • Börja med dig själv och ta ansvar.
  • Vårda trygghet och långsiktighet.

Inga samtal mellan paren genomförs i grupp utan sker parvis.

Välkommen att anmäla dig till vårens kurs 1-3 april!

Tider:

Fredag 1 april kl 18.00-21.00.

Lördag: 9.00-16.00

Söndag: 9.00-16.00

Plats: Domkyrkans församlingshem, Västra Kyrkogatan 5, Karlstad.

Vi börjar på fredagen med en middag tillsammans. Övriga dagar ingår förmiddags- och eftermiddagsfika. Men lunch ordnar ni själva.

Kursen är kostnadsfri.

Anmälan på: sensus.se klicka dig fram till PREP.

Frågor? Kontakta Åse Bernling eller Elisabet Flyman tel 054-141421 eller epost karlstad.familjeradgivningen@svenskakyrkan.se

I samarbete med: