Om Östra Fågelviks kyrka

Östra Fågelviks kyrka är den tredje i det området. Den byggdes 1715 och är en barockkyrka. Den liknar många kyrkor i Värmland. Den har ett brett kyrkorum, tresidigt avslutat i öster, med ett torn i väster och en sakristia mitt på.

Adress: Östra Fågelvik 209
Sittplatser: I kyrkan får det plats ca 150 personer och 25 till på extrastolar.
Kyrkan har handikappentré och skötbord åt dopbarn i sakristian.

Lokal för dopfest: Mariagården i Skattkärr.
Uthyrning: Kontakta expeditionen 054-14 14 00
Kontaktperson: Kyrkvaktmästare Dan Veileby, tfn. 054-17 29 93.

Panorama

Nu kan du se dig om i Östra Fågelvik utan att behöva åka dit. Klicka på bilden så öppnas panoramat i ett nytt fönster.

Klicka på bilden för att öppna panoramat

Om Östra Fågelviks kyrka

Väse-Fågelviks församling

Här finns många mötesplatser för gammal och ung både i de två vackra kyrkorna, Sockenstugan i Väse och i Mariagården i Skattkärr.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.