Foto: Marie Lundström

"Vi jobbar i navet, hjärtat, av pastoratet och det gillar jag, jättemycket"

Nyhet Publicerad

Kajsa Ålander som har sin plats i Domkyrkans församlingshus och jobbar som administratör och chefstödjare.

Vad är det bästa med ditt jobb?

- Att vi jobbar i navet, hjärtat, av pastoratet och det gillar jag, jättemycket. Jag får hjälpa och ha kontakt med alla i organisationen och många utanför.

Varför arbetar du i kyrkan?

- För att jag trivs i kyrkomiljön. Både med människorna och att arbeta med att vara kyrka. Tidigare har jag bland annat jobbat på Sensus i tolv år så därför kände jag också redan många personer som jobbar här.

När känns ditt jobb som mest meningsfullt?

- Det är när jag lyckas lösa ett problem för någon, både internt och för dem som hör av sig utifrån. Om kyrkan är upptagen som en familj hade önskat till ett dop till exempel och jag föreslår en annan som de blir väldigt nöjda med, då är det roligt!